Ideea de baza al sistemului
SCNet
Reteaua cumparatorilor
În ce priveşte scopul comunităţii cumpărătorilor, se impune să
convenim la o idee de bază:
Noi, toţi, ca şi consumatori, cumpărăm zilnic alimente,
îmbrăcăminte, combustibil, automobile, mobilă, produse
electronice, case, etc. Toate acestea am dori să le obţinem cât
mai ieftin! Tot ceea ce cumpărăm, le achiziţionăm de la comercianţi, care,
şi ei, îşi au propria lor dilemă: ce mărfuri mai ieftine să
achiziţioneze, care să poată fi vândute mai scump, ţintând
totuşi pasul cu concurenţa de pe piaţă. Încasările lor trebuie
să fie mai mari decât cheltuielile pentru a-şi menţine afacerea.
Comerciantului cu rulaj mai mare i se vor oferi reduceri mai
mari, acesta conducându-ne la primul principiu al economiei,
importantă din privinţa afacerii noastre: cu cât mai mare este
numărul Clienţilor permanenţi, cu atât mai mare este reducerea!
Cum ajung comercianţii să-i găsească pe cumpărători, aceştia să
afle de ei? Bineînţeles prin publicitate: în ziare, radio, TV,
recomandări personale, din târguri sau panouri publicitare. Dar
toate acestea se fac pe cheltuiala comerciantului!
Am ajuns astfel la ingenioasa idee: reţeaua cumpărătorilor. Să
presupunem că sunt 1000 de cumpărători înregistraţi; noi luăm
legătura cu patronul unui magazin căruia îi cerem să facă o
reducere de 5 % din produsele firmei sale. Care va fi interesul
patronului? Din adaosul de 20-30%, acestuia îi rămâne aprox.15%
dacă se scad şi celelalte cheltuieli. Dar de cele mai multe ori
nici acest 15% nu reprezintă un profit net, pentru că poate
chiar jumate din acesta va fi cheltuit pentru publicitate.
Principiile economiei spun: cu cât sunt mai mulţi cumpărători,
cu atât reducerile sunt mai mari. Ce ar fi dacă comerciantul
nostru ar primi 10 000 de membri ai reţelei noastre de
cumpărători? Sau 100 000 de membri? Mai mult ca sigur că ne-ar
oferi 10% reducere sau chiar mai mult! Bineînţeles nu în toate
domeniile comerţului sunt identice cheltuielile, astfel nici
reducerile nu vor fi identice. Exemplu: reduceri mai puţine la
carburanţi, la transport în comun deoarece adaosurile în aceste
domenii sunt mai mici. Este greu de închipuit să primim reduceri
mari în acele domenii pe care suntem obligaţi să le folosim,
atunci când comerciantul lucrează fără concurenţă.
Aceste societăţi au foarte mulţi clienţi. Sunt firme care se
adună în complexuri comerciale. Dacă în aceste complexuri
comerciale, malluri, lanţuri de magazine reuşim să ne vindem
ideile, atunci reuşim să ne extindem reţeaua de cumpărători şi
în locuri unde ne desfăşurăm cumpărăturile zilnice.
Marketingul de retea
Cu câtva timp în urmă, mai mulţi au studiat în ce fel s-ar putea
elabora o reţea marketing bazată exclusiv pe cumpărare. Să vedem
ce este necesar pentru aceasta!
Există mulţi oameni care au nevoie de venituri suplimentare dar
fiecare din ei au aceiaşi problemă: de unde şi cum să obţină
aceste venituri. Dacă studiem factorul de risc al unei societăţi
private atunci se pune întrebarea dacă merită sau poate fi
aceasta administrată economic, poate genera profit? Oamenilor le
place să beneficieze de timp liber, spre a-l folosi în familie,
pentru sport, artă, hobby etc.
Pe de altă parte ştim, că economia îşi are limitele ei, de aceea
necesită multă înţelepciune, ca să scoată pe piaţă produse ce
pot fi vândute. Numărul întreprinderilor este imens, astfel
trebuie valorificate pe piaţă o sumedenie de produse.
Valorificarea se poate face în mai multe moduri: cel clasic de
piaţă – prin comerţul en gros şi en detail; cel modern: din
catalog, teleshopping sau vânzare directă etc. În
comercializarea produselor marketingul online este – din mai
multe puncte de vedere – un mod de valorificare unic şi
specific.
Să vedem cum funcţionează marketingul de reţea comparativ cu un
magazin privat, aflat în apropierea oricăruia dintre noi.
Comerciantul privat cumpără pâinea cu 2 lei/buc şi o vinde cu 3
lei buc. Diferenţa dintre ele este adaosul acestuia. Dar nu
înseamnă că a şi câştigat 1 Leu. El mai are cheltuieli care pot
fi scăzute dacă comandă cantităţi mai mari de pâine. În
marketingul de reţea devii comerciant atunci, dacă achiziţionezi
produsul pentru firmă pentru x lei şi îl vinzi cu x+1 leu. După
achiziţionarea produsului îţi vizitezi prietenul/colegul dar în
prealabil îi trimiţi un e-mail, ca să economiseşti transportul,
astfel vei vedea că volumul cheltuielilor nu va depăşi cel al
încasărilor. Dacă comerciantul privat se decide să-şi dezvolte afacerea, să
deschidă şi alte puncte de lucru, astfel vânzările sale vor
creşte, şi furnizorul de pâine s-ar putea să-i ofere o altă
reducere, comercializând pâinea cu 1 leu 80 bani. Dar
comerciantul menţine preţul de 3 lei, este mulţumit de adaos.
Este logic, nu-i aşa?
Dacă comerciantul privat ar fi capabil să-şi organizeze reţeaua
de vânzări, folosindu-se de adaosul de mai sus de x lei, astfel
încât să-şi mărească volumul de vânzări de pâine, ar putea
obţine de la furnizor (brutărie) o altă reducere de y lei.
Astfel comerciantul privat ar beneficia de venit din două nivele.
Din exemplul de mai sus se poate înţelege marketingul de reţea,
şi chiar în comerţul clasic se obţin uneori venituri din 2-3
nivele, dar nici pe departe nu se apropie de veniturile reţelei
de cumpărători, unde des vin veniturile din 100 sau 1000 de
nivele.
Înregistraţi-vă gratuit acum! Click aici!
|
|